Spamming (sau spam) este procesul de expediere a mesajelor electronice nesolicitate, de cele mai multe ori cu caracter comercial, de publicitate pentru produse şi servicii dubioase, practicată în industria e-marketingului şi de proprietarii de situri pornografice. Spam-ul se distinge prin caracterul agresiv, repetat şi prin privarea de dreptul la opţiune.

Spamming-ul este o metodă foarte ieftină de a face reclamă pentru ceva în Internet; succesul campaniei este de obicei proporţional cu numărul de destinatari; de aceea mesajul respectiv este transmis la mii, chiar milioane de adrese simultan.

Mesajele electronice nesolicitate primite de o companie pot reprezenta chiar peste 60 % din totalul e-mail-urilor. De aceea, spamul costă spaţiu de stocare pe servere e-mail, trafic intern suplimentar pentru livrarea lor către angajaţi, precum şi timpul de lucru al destinatarilor. În medie, fiecare utilizator poate pierde chiar şi 50 de minute pe zi pentru a verifica, sorta şi şterge mesajele nesolicitate. Astfel, pierderile provocate de spam la nivel mondial se estimează la 81,2 miliarde de dolari anual.

În România, unde există peste 3 milioane de utilizatori Internet, pagubele provocate de spam se cifrează la circa 270 milioane de dolari pe an, conform unor date furnizate de către Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiilor Informaţionale.

O parte din mesajele primite sunt nedorite sau nesolicitate , incadrandu-se la tipul spam mail sau junk mail. Stergeti intotdeauna spam mail-ul si nu dati niciodata reply. Fiti alert, sceptic si vigilent referitor la mail-ul dumneavoastra. Exista mail-uri capcana care cer detalii referitoare la contul de banca. Cele mai comune trucuri sunt :

  • Se pretinde ca vine de la banca si se cere sa se “confirme” datele dumneavoastra;
  • Ati castigat ceva (neplauzibil) si este necesar contul pentru a se trimite datele;

Este indicat sa va goliti regulat folderul Junk sau Spam pentru a nu ocupa spatiul alocat mail-ului dumneavoastra.