Lista documentelor din dosarul de concurs Anul universitar 2022-2023 SEM I
Lista documentelor din dosarul de concurs
În vederea înscrierii la concursul pentru ocuparea unui post didactic sau de cercetare, candidatul întocmește un dosar care conține următoarele documente în format tipărit:
- cererea de înscriere la concurs, pe formular standardizat, semnată de candidat, care include și o declarație pe propria răspundere privind veridicitatea informațiilor prezentate în dosar. Cererea de înscriere se înregistrează la Registratura universității în momentul depunerii dosarului de concurs. Pe CD/DVD/memory stick, anexa la dosar, cererea de înscriere se scanează completată și semnată de candidat, neînregistrată la registratură.
- acord de prelucrare a datelor personale – formular standardizat;
- copia cărții de identitate sau, în cazul în care candidatul nu are o carte de identitate, a pașaportului sau a unui alt document de identitate întocmit într-un scop echivalent cărții de identitate ori pașaportului, semnată de candidat;
- în cazul în care candidatul și-a schimbat numele, copii de pe documente care atestă schimbarea numelui, certificat de căsătorie sau dovada schimbării numelui, semnată de candidat;
- certificatul de cazier judiciar al candidatului valabil la momentul înscrierii la concurs;
- diplomele de bacalaureat, de licență, de master (dacă este cazul) și a diplomei de doctor, însoțite de foile matricole/suplimentele la diplomă, sau, în cazul în care diplomele originale nu sunt recunoscute în România, atestatele de recunoaștere sau echivalare a acestora. Actele de studii menționate vor fi prezentate în original și în fotocopie la secretarul șef, pentru certificarea conformității cu originalul.
- fotocopii ale altor diplome care atestă studiile candidatului;
- curriculum vitae al candidatului;
- lista de lucrări ale candidatului care corespunde îndeplinirii standardelor minimale; însoțită de formatul printat a lucrărilor (ISI, BDI) minime necesare. Lucrările vor fi depuse la dosar ca și anexă.
- fotocopie după coperta cărților depuse la dosar. De asemenea, cărțile vor fi depuse la dosar ca și anexă, însoțite de avizul Consiliului Didactic sau al Consiliului Cercetării Dezvoltării și Inovării (unde este cazul – cărțile scrise după anul 2012 de către candidații care provin din USAMVCN);
- documente care să ateste calitatea de membru sau director/responsabil în granturi de cercetare obținute prin competiție sau în granturile de cercetare și consultanță. Pentru granturile de cercetare și consultanță se atașează suplimentar, extrasele de cont ca dovadă a încasării sumelor menționate în contract, eliberate de Departamentul Economic al USAMV CN;
- raportul Wos (Web of Science) cu citările articolelor (citation report);
- documente care să ateste calitatea de membru în societăți științifice;
- rezumatul în limba română și într-o limbă de circulație internațională, a tezei de doctorat, pe maximum o pagină pentru fiecare limbă;
- fișa tip de verificare a îndeplinirii standardelor universității de prezentare la concurs. Fișa de verificare este completată și semnată de către candidat;
- Fișa de verificare a îndeplinirii standardelor minime şi obligatorii ale universităţii pentru postul de Profesor universitar
- Fișa de verificare a îndeplinirii standardelor minime şi obligatorii ale universităţii pentru postul de Conferențiar universitar
- Fișa de verificare a îndeplinirii standardelor minime şi obligatorii ale universităţii pentru postul de Șef de lucrări
- Fișa de verificare a îndeplinirii standardelor minime şi obligatorii ale universităţii pentru postul de Asistent universitar
- Fișa de verificare a îndeplinirii standardelor minime şi obligatorii ale universităţii pentru postul de CS II
- Fișa de verificare a îndeplinirii standardelor minime şi obligatorii ale universităţii pentru postul de Asistent universitar, perioadă determinată
- propunerea de dezvoltare a carierei universitare a candidatului, atât din punct de vedere didactic, în cazul posturilor didactice, cât și din punctul de vedere al activităților de cercetare științifică; propunerea se redactează de către candidat, cuprinde maximum 10 pagini și este unul dintre principalele criterii de departajare a candidaților;
- scrisori de caracterizare/recomandare din partea conducătorului de departament/instituției în care candidatul a fost ori este angajat sau a fost înmatriculat ca student. Candidații la posturile de conferențiar universitar, profesor universitar, cercetător științific gradul II, cercetător științific gradul I trebuie să includă în dosarul de concurs cel puțin 3 nume și adrese de contact ale unor personalități din domeniul respectiv, din țară sau din străinătate, exterioare USAMVCN, care au acceptat să elaboreze scrisori de recomandare privitoare la calitățile profesionale ale candidatului.
- certificat de competență lingvistică eliberat de Departamentul de Competențe Transvesale a USAMVCN sau de altă instituție abilitată pentru minimum o limbă de circulație europeană și internațională (engleză) pentru toți candidații, indiferent de postul pe care candidează. Prevederea se aplică la toate funcțiile didactice și de cercetare și face referire la nivelul de competență de minim B1.
Pentru cadrele didactice care au în structura postului ore care se predau la specializările care se derulează în limbi străine (engleză, franceză), nivelul de competență minim acceptat este B2. Astfel, certificatul lingvistic de nivel minim B2, prezentat de candidat, trebuie să se încadreze într-una din următoarele situații:
- certificat internațional FCE, CAE, TOEFL, IELTS sau ECL (pentru limba engleză) sau DELF/DALF sau CTF (pentru limba franceză);
- certificat emis de un centru de limbă acreditat EAQUALS (conform listei disponibile la https://www.eaquals.org/our-members/accredited-members);
- certificat emis de un centru lingvistic din cadrul unei facultăți care are program de studii de specialitate (engleză, franceză) acreditat.
- fotocopie după certificatele de absolvire al Departamentului de pregătire a personalului didactic în învățământ, nivelul I și nivelul II (pentru posturile de asistent și șef de lucrări), însoțite de foile matricole/suplimente la diplomă. Absolvenților care au finalizat cu diplomă de licență/absolvire studii universitare de lungă sau scurtă durată până în anul 2005 li se consideră îndeplinită condiția de formare psihopedagogică de nivel I și II, dacă prin foaia matricolă fac dovada parcurgerii disciplinelor: psihologie școlară, pedagogie, metodica predării specialității și practică pedagogică la specialitatea înscrisă în diploma de licență/absolvire (Legea nr. 1/2011, Art. 238);
- fotocopie după atestatul de abilitare (pentru postul de profesor universitar);
- declarație pe propria răspundere a candidatului în care indică situațiile de incompatibilitate prevăzute de Legea nr. 1/2011 în care s-ar află în cazul câștigării concursului sau lipsa acestor situații de incompatibilitate;
- declarație pe propria răspundere a candidatului în care indică situațiile de incompatibilitate prevăzute de HG 457/2011 privind persoanele implicate în procedura de concurs;
- trei adeverințe medicale eliberate de 3 medici specialiști sau primari (în specialitățile neurologie, psihiatrie, ORL) prin care este atestată lipsa unor afecțiuni incompatibile cu domeniul postului, precum și adeverință medicală de la medicul de familie pentru angajare. Adeverințele vor fi valabile în momentul înscrierii la concurs;
- La dosarul de concurs se atașează un CD/DVD sau memory stick cu întreg conținutul acestuia, scanat, în vederea transmiterii către comisia de concurs. CD/DVD sau memory stick mai trebuie să cuprindă:
- Fișa de verificare (în format Excel, conform formularului de îndeplinire a standardelor minimale CNATDCU);
- Documente care să ateste îndeplinirea standardelor minimale.
- Lista completă a lucrărilor și lucrările ISI și BDI (lista lucrărilor în format word, iar articolele în format pdf);
- Curriculum vitae al candidatului.