Acte necesare pentru susţinerea publică

  1. Studentul doctorand va depune la Scoala Doctorală o cerere privind realizarea analizei de similitudini (Anexa 1) însoțită de
  • teza anonimizată pe suport electronic
  • rezumatul tezei pe suport electronic
  • declarația pe propria răspundere cu privire la originalitatea tezei (Anexa 2)
  1. Analiza și interpretarea rezultatului raportului de similitudini sunt realizate atât de comisia de îndrumare și integritate academică cât și de către conducătorul de doctorat şi vor emite o rezoluţie cu privire  a rezultatul verificării
    (Anexa 3)
  2. Doctorandul va depune o cerere, înregistrată la registratură privind demararea procedurilor de evaluare a tezei de către comisia de îndrumare, în vederea presusţinerii (Anexa 4 )
  3. Teza de doctorat va fi prezentată în faţa comisiei de îndrumare și integritate academică. După această presusţinere care este publică, conducătorul de doctorat în conformitate cu recomandarea comisiei și rezultatele analizei raportului de similitudini, decide asupra depunerii oficiale a tezei şi organizării susţinerii publice (Anexa 5)
  4. Teza de doctorat se depune în format tipărit (spiralat, nu broșat sau legat) la secretariatul Școlii Doctorale și se trimite pe mail la adresa doctorat@usamvcluj.ro, în vederea obținerii acordului conducerii Școlii Doctorale (Anexa 6). Termenul de verificare a formei de prezentare a tezei, a structurii acesteia, a existentei rezumatului, etc este maxim 14 zile de la data depunerii acesteia. Conducerea școlii doctorale acordă aviz favorabil sau înapoiază teza autorului pentru remedierea neajunsurilor semnalate. După obținerea avizului favorabil studentul doctorand va depune la secretariatul Scolii Doctorale forma finală a tezei în 3 exemplare tipărite (compactate cu coperte tari) și în 2 exemplare în format digital (CD-uri) precum și câte un exemplar tipărit al rezumatelor tezei.

Doctorandul va depune în secretariat

  • referatul de acceptare al conducătorului de doctorat
  • rezumatele tezei de doctorat
  • CV-ul doctorandului
  • cerere pentru data estimată pentru susținerea publică (Anexa 7)
  • declarație doctorand – teza disponibilă pe platforma ME (Anexa 8)
  1. Secretariatul Școlii doctorale certifică îndeplinirea de către doctorand a tuturor obligațiilor din cadrul programului de studii universitare de doctorat (Anexa 9)
  2. Secretariatul Școlii doctorale va încărca teza de doctorat și anexele sale pe platforma națională gestionată de UEFISCDI în conformitate cu prevederile legale în vigoare în domeniul drepturilor de autor.

Teza de doctorat și anexele sale vor fi disponibile pentru consultare publică timp de 90 de zile calendaristice înainte de susținerea publică.

În perioada în care teza este publică pe platforma naţională, orice persoană fizică sau juridică poate formula observaţii cu privire la existenţa unor abateri de la standardele de etică şi deontologie, inclusiv din perspectiva existenţei plagiatului. Observaţiile pot fi depuse online, la adresa de e-mail doctorat@usamvcluj.ro sau la registratura IOSUD. Observaţiile se consemnează într-un raport întocmit de şcoala doctorală, care va fi transmis CSUD pentru analiză şi decizie în vederea validării iniţierii procedurii de susţinere publică a tezei de doctorat şi va face parte din dosarul de doctorat.

  1. După cele 90 de zile Școala doctorală va depune o solicitare privind validarea de către CSUD a inițierii procedurii de susținere (Anexa 10)
  2. Componența comisiei de doctorat este propusă de conducătorul de doctorat (Anexa 11) avizată de Școala Doctorală și aprobată de CSUD. În urma aprobării componenței comisiei se emite decizia de numire a comisiei de susținere publică

Componenţa comisiei de doctorat este propusă de conducătorul de doctorat, avizată de şcoala doctorală şi aprobată de CSUD. Comisia de doctorat este alcătuită din minimum 5 membri: preşedintele, ca reprezentant al IOSUD, conducătorul de doctorat şi cel puţin 3 referenţi din ţară sau din străinătate, specialişti în domeniul în care a fost elaborată teza de doctorat şi din care cel puţin 2 îşi desfăşoară activitatea în afara IOSUD respective. Membrii comisiei de doctorat au diplomă de doctor şi au cel puţin funcţia didactică de conferenţiar universitar sau de cercetător ştiinţific gradul II ori au calitatea de conducător de doctorat, în ţară sau în străinătate.

  1. Conducătorul de doctorat va transmite comisiei decizia de numire și teza în format electronic
  2. După evaluarea de către toţi referenţii şi depunerea referatelor acestora (datate și semnate pe ultima pagină) studentul va înainta Școlii Doctorale cererea pentru fixarea datei de susținere a tezei de doctorat (Anexa 12) avizată de conducătorul de doctorat și de președintele comisiei.

Cererea trebuie să fie confirmată prin semnătură și de către persoana responsabilă cu locația în care se va susține public teza.

Cererea se înregistrează la secretariatul Școlii Doctorale cu  minim 25 de zile calendaristice înainte de data propusă pentru susținere. (data propusă pentru susținere nu poate fi mai devreme de data estimată anterior)

  1. Școala doctorală va depune un exemplar din teza tipărita la Biblioteca USAMV. (Anexa 13) și va solicita departamentului de calitate dovada că studentul doctorand a completat fişa de autoevaluare în intranet.
  2. Studentul doctorand va depune la Scoala Doctorala cu minim 25 zile calendaristice înainte de data propusă pentru susținere un CD cu următoarele documente pdf în foldere separate:
    • Acte (copie act identitate, certificat nastere, certificat casatorie – unde este cazul)
    • CV-uri (CV-ul studentului doctorand – cu date personale, semnat si datat precum si CV-ul fara date personale si fara semnatura ; CV-urile membrilor comisiei pentru sustinerea publică semnate și datate precum și CV-urile membrilor comisiei pentru susținerea publică fără date personale și fără semnatură)
    • Rezumate (rezumat limba română și rezumat limba engleză)
    • Lucrări (lista lucrări publicate – semnată și datată precum si fiecare lucrare publicată separat în câte un fișier PDF)
    • Memoriu științific

Precum și următoarele anexe și documente în format tipărit

Anexa 14 (declarație opțiune publicare teză)

 

Anexa 15 (solicitare completare diplomă)

 

Anexa 16 (nota de lichidare)

 

  1. Școala Doctorală întocmește și afișează anunțul pentru susținerea publică cu cel puțin 20 de zile calendaristice înainte de data propusă pentru susținere.

Anunțul susținerii publice, rezumatul tezei în format electronic, memoriul științific, CV-ul doctorandului, CV-urile membrilor comisiei de susținere publică a tezei de doctorat sau linkuri către acestea sunt afișate pe site-ul IOSUD.

  1. Teza de doctorat se susţine în şedinţă publică în faţa comisiei de doctorat; susţinerea tezei de doctorat poate avea loc în prezenţa a cel puţin 4 dintre membrii comisiei de doctorat, cu participarea fizică obligatorie a preşedintelui comisiei şi a conducătorului de doctorat, ceilalţi membri ai comisiei putând participa şi în sistem de videoconferinţă online. Susţinerea publică include obligatoriu o sesiune de întrebări din partea membrilor comisiei de doctorat şi a publicului.

În urma susținerii se vor întocmi

  • proces verbal de susţinere publică
  • anexă cu întrebări şi răspunsuri

care vor fi depuse în secretariatul Scolii Doctorale în maxim 2 zile lucrătoare de la susținerea publică a tezei.

 

Notă: ** CV-urile se afisează pe site-ul universității. Dacă NU doriți să vă apară pe internet datele personale (adresă, telefon personal, adresă de e-mail,etc.)  vă rugăm să nu le treceți în CV

 

  1. Dacă studentul-doctorand a îndeplinit toate cerinţele prevăzute în programul de cercetare ştiinţifică, precum şi standardele minimale aferente domeniului, comisia de doctorat propune acordarea diplomei de doctor, propunere care se înaintează împreună cu dosarul de doctorat, în maximum 30 de zile calendaristice, către CNATDCU.

 

Contact secretariat Scoala Doctorala

doctorat@usamvcluj.ro

0264-596384 int. 403

Skip to content