I. Structura:
Comisia de etică universitară*
Președinte – Prof. Dr. Crina MUREŞAN
Vicepreședinte – Șef lucrări Dr. Silvia CHIOREAN
Membri:
Prof. Dr. Mihai CERNEA
Prof. Dr. Andreea STĂNILĂ
Șef lucr. Dr. Mircea NAP
Șef lucr. Dr. Florin REBREAN
Student Maria Mălina BÎRSAN
Student Alexandru Călin POPA
Secretar Comisie de Etică – Ana-Maria BĂLTAN
* constituită conform HCA nr. 8509/15.04.2024 și actualizată conform HS nr. 3301/21.02.2025
Subcomisie de bioetică a experimentelor pe animale, plante, alimente sau subiecți umani:
Vicepreședinte – Șef lucrări Dr. Raluca MARICA
Membri:
CS.I Dr. Florin Dumitru BORA
Student drd. Andreea DAVID
Avertizor de integritate – Lector Dr. Tunde Giurgiuman (HCA nr. 3775/03.03.2025)
II. Atribuții:
1) Comisia de etică universitară:
Comisia de etică universitară din universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară din Cluj-Napoca funcţionează conform Legii Educaţiei Naţionale nr. 199/2023, conform prezentei Carte universitare, respectiv Codului de etică şi deontologie profesională universitară, a regulamentului propriu de funcţionare a comisiei de etică şi a tuturor normelor legale în speţă.
Comisia de etică universitară are următoarele atribuţiuni:
- elaborează Codul de etică universitară, care funcţionează ca un contract moral între cadrele didactice, studenţi şi personalul administrativ, contribuind la formarea unui climat universitar corect şi responsabil şi la creşterea prestigiului universităţii;
- se preocupă de aducerea la cunoştinţă a prevederilor codului de etică şi a regulamentului comisiei (RC 26);
- verifică dacă fiecare persoană angajată din universitate a semnat luarea la cunoştinţă de prevederile codului de etică;
- analizează şi soluţionează abaterile de la etica universitară pe baza sesizărilor sau prin autosesizare, conform Codului de etică universitară;
- păstrează confidenţială identitatea autorului sesizării;
- efectuează investigaţii şi interviuri în scopul strângerii de date suficiente şi concludente cu privire la cazurile care fac obiectul sesizărilor şi reclamaţiilor;
- decizii pe baza investigaţiilor şi audierilor efectuate, a probelor colectate şi cu motivarea detaliată a hotărârii luate, cu majoritate de voturi ale membrilor comisiei;
- comunică raportul de caz şi face recomandări sau propune sancţiunile care se impun, Consiliului de Administraţie;
- elaborează un raport anual referitor la situaţia respectării eticii universitare, care va fi prezentat Rectorului şi Senatului universitar pentru întocmirea raportului privind starea universităţii;
- notifică de urgenţă instituţiile statului cazurile care fac obiectul cercetării penale şi pune la dispoziţia acestora toate informaţiile pe care le deţin cu privire la cazurile respective;
- sub incidenţa Comisiei de etică universitară intră atât actele petrecute în interiorul universităţii şi campusului universitar, cât şi cele desfăşurate în afara acestuia în măsura în care implică membrii propriei comunităţi universitare şi a personalului aferent.
2) Avertizorul de integritate are atribuțiile stabilite în acord cu Legea nr. 361 din 16 decembrie 2022 privind protecţia avertizorilor în interes public, publicată în Monitorul Oficial nr. 1218 din 19 decembrie 2022, modificată şi completată prin LEGEA nr. 67 din 28 martie 2023.